sobota 4. června 2016

Nejsilnější láska na světě


Již několikrát jste se na mém blogu mohli dočíst o Elince, mé fence. Poslední dobou jsem trávila hodně času sama, bez lidí, jen s Ellie. Zjišťuji, že vztah se zvířetem může člověku přinášet daleko větší radost a nabývat daleko větší hloubky. Nikdy jsem necítila tak silnou oddanost a něhu, jakou ona chová ke mně.

Některým lidem se může zdát praštěné či přehnané, když pozorují majitelé zvířat, kteří své miláčky bezmezně rozmazlují, chovají se k nim jako k lidem a povídají si s nimi, jako kdyby snad významu jejich slov mohli porozumět. Možná nerozumí přesně tomu, co jednotlivá slova znamenají. Ale vycítí zase to, co lidé většinou vůbec nevnímají nebo cíleně ignorují. Vaše pocity, emoce, myšlenky. Pozitivní i negativní.

Člověk, který si prošel vážnou nemocí a má pejska mi určitě může dát za pravdu, že mazlení s ním je tím nejlepším lékem. Pejskovi nemusíte vysvětlovat, co vás bolí. Jednoduše se k vám přitulí. Já jsem měla až pocit, že to moje Elinka bere na sebe, což taky není úplně dobře. Jenže ona je natolik oddaná, že to dělá s naprostou samozřejmostí, a to mě dokáže dojmout.

Nevím, jak se jí za to odvděčit, jak jí to dát zpátky. Ale po dlouhé době jsem se rozhodla nakreslit obraz, a je to portrét mé milované Ellie. Při jeho tvorbě mě ovšem napadala všemožná vyznání, která bych jí chtěla dát (jsem prostě sentimentální, já vím), takže jí věnuji i báseň. 




Má drahá Ellie

Toto je darem Tobě
Má Ellie
Jež jsi mě vždy chránila
Dávala jsi
Lásku Něhu Soucit
Osobě
Jež uvnitř nitra tiše umírala

Má drahá Ellie
Ty jež jsi mi každý den prozářila
Ať byly myšlenky sebetemnější
A bolest sebekrutější
Ty jsi je do sebe pojala
Ohromnou oběť učinila
Jazýčkem něžným jako miminka dlaň
Bolest jsi ze mě stírala

Má drahá Ellie
Děkuji Ti za Tvůj Soucit
Netřeba slov
Přesto jsi stvořením nejvíce vnímavým
Netřeba rozdávat „moudré“ rady
Ty vždy víš
Že léčivá síla dotyku je nejsilnější

Má drahá Ellie
Viděla jsem
Jak jsi vyrůstala
Tvé první krůčky
Štěstí a lásky tečou potůčky
Tvé poznávání světa
Průzračná jak led radost ze života
Tvou Bezelstnost Důvěru a Oddanost člověku
Tvé první očichání rosou skrápěné květiny
Tvé zvídavé poznávání okolní krajiny
Tvůj odraz zářící v paprscích hladiny
Tvůj smutek sdílející osud celé rodiny
Tvé hrdé srdce ryzího hrdiny
Mohla bych
Na Tebe
Hledět
Hodiny Nekonečné Hodiny Hodiny Hodiny
Byla jsi tu pro mě vždy.

Má drahá Ellie
Čistší než většina lidí
Které jsem poznala
Možná pro jiné jsi jen zvířetem
Pro mě jsi více lidská
Tvé Pocity Chování Emoce jemnější
Než u mas zvířat chodících po dvou

Má drahá Ellie
Toto jest vyznání Tobě
Miluju Tě
Srdíčko moje.


Ještě nikdy jsem nevyznávala své city zvířeti. Já to spíš považuji za poděkování mé nejlepší přítelkyni. Nezáleží na tom, v jakém žije těle, ale uvnitř je tak krásná, jako ta nejkrásnější víla.


Love
D. Doe
                                                                   

4 komentáře:

  1. Ach! Ta báseň je nádherná...kouzlíš slova na papír, vedle sebe múzu Elinku :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:* To je Elinky zásluha... Já jen popisuji, jaká doopravdy je.

      Vymazat
  2. Krásný článek! Líbí se mi tvůj blog, název- milovnice laní- je top! Dojemné, že dokážeš chovat takovou lásku ke zvířeti. Těším se na další tvorbu Danny Doe!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za milý komentář! K té přezdívce - má to pro mě hlubší význam, možná o tom někdy napíšu samostatný článek. Každopádně děkuji za kompliment, já se těším na další komentáře!

      Vymazat