pondělí 14. listopadu 2016

Krásný to listopad...


...hepčí, smrk, kých a prásk!" ozývá se ze všech stran. Sychravý podzim, ponurý čas. Tímto heslem se nejspíše musí řídit většina lidí, které během dne potkám. Pravidelně se setkávám jedině se zamračenými ksichty s vražedným výrazem či s rudými bambulkami naběhlými rýmou či s výrazem ala zaražené prdy. A já? Já jsem Spokojená. Spokojená s velkým S schválně zdůrazňuji.




Nevím, jestli je to tím, že jsem dítě podzimu (říjen – říje – jeleni troubí zas), ale jakmile se vzduch pročistí ledovým vánkem a zem je pokryta peřinkou z listí, ožívám a mám pocit, že nastal "můj čas". Doba, kdy se cítím, jako by pro mě byla stvořena. Není ani příliš horko, ani příliš zima (čepice a rukavice to jistí) a venku není ani mnoho lidu – ideální okamžik pro to, vyjít si na procházku do přírody. Užívat si a snít.

"Co je to rýma? Co je to kašel?" ptám se těch věčně nemocných a zahleněných lidí, kteří kolem mě v jednom kuse buď prskají, nebo chrchlají, nebo se dusí svým vlastním dechem, rohlíkem, nebo já nevím čím. Jsem asi jedna z mála ze školy, kdo ještě letos nebyl (není) nemocný. Občas je to sranda, když se nás během hodiny výpočtů magistra na něco zeptá a ozve se úúhúúúúúch!!! Všichni se mohou potrhat smíchy z chudáka Evíka, kterému v duchu přezdívám Hepčík.

Většina básníků obdivuje jaro, lásky čas (každý z nás určitě četl Máj), nebo horké léto. Či mrazivou krásnou zimu. Proč lidé nevidí krásu v podzimu? Každé období si přece zaslouží vzdát hold.

Na závěr dodávám seznam vět, které na podzim slýchám nejčastěji:

"To je zima jako v prd°li!" (přitom tam má být teplo, ne?)
"To je ale hnus venku!"
"Dneska jsem na tom zasr°ným listí zase hodil držku."
"Kvůli tý blbý zimě nikam nejdu."
"To už zas venku chč°je?"




Sama musím uznat, že mnoho radostných reakcí na toto období nezaznamenávám. Jenže pak se tito "nemocní a večně naštvaní lidé" nemohou ani divit, že se cítí neustále mizerně. Jo, málokdo asi vnímá krásu v kapičkách rosy, které se po ránu třpytí na listech, či s rozkoší vdechuje ledový vzduch do smogem poničených plic.

Love
D. Doe


3 komentáře:

  1. taky miluju podzim...už jsme alespoň dvě...miluju ponurost a teplej svařák :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A teplý kafíčko/kakao, deku a k tomu bezva knížku!

      Vymazat
    2. Yes yes yes....ještě, kdyby realita umožňovala si tu ideu vychutnat naživo ;-)

      Vymazat