S
příchodem nového roku vám opět přináším souhrn všech
přečtených knížek za rok 2017 – dostala jsem se k číslu 47.
Původně jsem sice měla vyšší cíl, ale bohužel jsem tolik knih
"spolknout" nedokázala.
Rok 2017
jsem pojmenovala alegoricky "Návrat domů", protože se
pro mě nesl ve znamení vnitřního srovnání, "znovunalezení
ztracené identity" a návratu k sobě sama - dovnitř do srdce. Byl také velmi důležitý
kvůli změnám, které se v mém životě udály. Události v životě
mě ovlivňují natolik, že si nejspíš podvědomě vybírám
určité typy knih. Začala jsem preferovat knihy s výrazně gradujícím dějem oproti
lyrické rozvláčnosti. Baví mě thrillery, detektivky, "severské krimi",
horory a napínavé příběhy, nad kterými musí člověk
přemýšlet, když je čte.
Kompletní
seznam:
V lese
visí anděl – Samuel Bjork
Krev na
sněhu – Jo Nesbo
Netopýří
muž – Jo Nesbo
Zmizelá
– Gilian Flynn
Dvanáctá
karta – Jeffery Deaver
Seventeen
– Kenzaburó Óe
Sexuální
bytosti - Kenzaburó Óe
O lidech
a psech – kol. autorů
Lovec
králíků – Lars Kepler
Zkurvenej
příběh – Bernard Minier
Mráz -
Bernard Minier
Tma -
Bernard Minier
Hypnotizér
– Lars Kepler
Elsyino
tajemství – Camilla Lackberg
Sova –
Samuel Bjork
Svědkyně
ohně – Lars Kepler
Písečný
muž – Lars Kepler
Kruh –
Bernard Minier
Složka
64 – Jussi Adler-Olsen
Žena v
kleci - Jussi Adler-Olsen
Zabijáci
- Jussi Adler-Olsen
Zahrada
bestií – Jeffery Deaver
Vraní
dívka – Erik Axl Sund
Marco -
Jussi Adler-Olsen
Hladový
oheň - Erik Axl Sund
Pýthiiny
rady - Erik Axl Sund
Vzkaz v
láhvi - Jussi Adler-Olsen
Manželé
odvedle – Shari Lapena
Sluneční
bouře – Assa Larsson
Prolitá
krev - Assa Larsson
Temná
stezka - Assa Larsson
Bílá
lvice – Henning Mankel
Ruka -
Henning Mankel
Vrah bez
tváře - Henning Mankel
Pyramida
- Henning Mankel
Dívka v
ledu – Robert Bryndza
Sedmikrásky
– Kristina Ohlsson
Andělé
strážní - Kristina Ohlsson
Nechtění
- Kristina Ohlsson
Davidovy hvězdy - Kristina Ohlsson
Hadrový
panák – Daniel Cole
Ta přede
mnou – J. P. Delaney
Do vody –
Paula Hawkins
Sběratel
motýlů – Dot Hutchison
Oběť
bez tváře – Stefan Ahnhem
Sedm
minus jedna – Arne Dahl
Skládačka
– John Lutz
Nejsilnější
a nejintenzivnější dojmy ve mě zanechala díla V lese visí anděl, Lovec králíků, Zkurvenej příběh, Zmizelá, Manželé odvedle , Hadrový panák a Sběratel motýlů (o některých si
můžete přečíst i samostatné recenze).
Nejpodivnější
knihou se nejspíš stal Sběratel motýlů od Dot Hutchison,
vyznačující se značnou dávkou morbidnosti, výstřednosti a
extravagance. Autorce ovšem nelze upřít notná dávka fantazie a
smysl pro dramatičnost.
Za uplnynulý rok jsem naprosto propadla spisovatelskému duu skrývajícímu se
pod pseudonymem Lars Kepler. Rozhodně se nejedná o počtení o
slabé povahy. Ale jistě každý, kdo kdy nějaký počin této
dvojice četl, na něm musí cenit perfektní návaznost událostí a
logickou posloupnost. U některých příběhů od jiných autorů
často narážím na to, že kvůli spletitému ději a mnoha
zápletkám ztrácejí hlavu a mnoho detailů zůstává
nevysvětlených – nejasnosti zametou pod koberec, než aby se
párali s přemýšlením. Tím ale sami svůj výtvor degradují. U
Keplera jsem nikdy nenarazila na tento problém a právě tím si mě
získal. Dále jsem si oblíbila i Jussiho Adlera-Olsena, i díky
jeho vtipné postavě komisaře Morcka.
Fenomenální duo Lars Kepler |
Jussi Adler-Olsen |
Nyní
kráčím vstříc novému roku a a nemohu se dočkat, jaké knižní skvosty mě ohromí (omámí) a potěší - snad mě brzy některý z nich zaujme natolik, že se na blogu
objeví další samostatná recenze!
Přeji
vám všem krásný rok 2018 plný zdraví, štěstí, splněných přání a mnoha schroupaných knížek.
Love
D.Doe
Žádné komentáře:
Okomentovat