čtvrtek 7. července 2016

Dívka z autobusu | #Kopanec do vosího hnízda


Nedávno jsem jela v Praze autobusem. Celkem ráda využívám při svých pochůzkách ve městě MHD, protože to naštěstí zatím netvoří mou denní „otravnou“ rutinu. Pozoruji okolí, míhající se auta, lidi na chodnících. A samozřejmě mé spolucestující.

Při cestování MHD můžete narazit na nejrůznější typy lidí (a není nouze i o ty největší kuriozity!). Feťáky, opilce, protivné babky a rozmazlené fifleny. Někdy je ale i zajímavé zaměřit se na normálně vypadající jedince.

Vím, že není slušné poslouchat cizí rozhovory, ale někteří lidé se ani nenamáhají ztišit hlas. Vyslechla jsem rozhovor dvou dívek, sedících v uličce naproti mně. Celkem tuctově působící, obyčejné holky z města, které jely autobusem. A velice, velice štíhlé. Navlečené do úzkých rour.



zdroj obrázku ZDE

Jedna z nich povídá: „Už jsem zase ztloustla! Musím konečně přestat žrát!“ a ukázala na imaginární špek na jejím stehně, existující jen v její pomatené mysli.
„Tak začni taky kouřit! Pak nebudeš mít chuť tolik žrát!“ odvětila druhá éterická „víla“.

Jen jsem znechuceně zavrtěla hlavou. Ty holky byly doslova VYCHRTLÉ. A nestačilo jim to. Na další stanici vystoupily. Sledovala jsem vyzáblé kotníky, které se kinklaly na vysokých chůdách, nesoucí útlá těla, směřujíce do víru velkoměsta. Autobus zachrčel a uháněl dál.

Po zbytek cesty jsem přemýšlela o jejich slovech. Na jednu stranu jsem s nimi soucítila. Asi každá holka (žena) zažila někdy v životě pocit nespokojenosti s vlastním tělem. A ten je doprovázen pocity méněcennosti a zloby. Jak z toho ven? Zhubnout!

Nejsem si úplně jistá, co je tím pravým důvodem, který nás ženy nutí k tomu, abychom takto hazardovaly s naším zdravím. Nechci vinit jen média, ale sama z vlastní zkušenosti vím, jak dokážou zamávat s křehkým sebevědomím dospívající dívky. Kam se podíváš, vidíš jen...


zdroj obrázku ZDE

Hubená těla. Plochá břicha. Tenké paže. Vyhublé nohy. Lebky potažené kůží. Tohle se na nás dívá z časopisů, televizních reklam a internetu. Vždycky mi připadalo velice úsměvné, hloupé a lidskou inteligenci naprosto urážející, když jsem poslouchala rozhovory s našimi českými „modelkami“ (čti ramínky na šaty bez mozku). Já papám svíčkovou se šesti obden, ne, nijak necvičím, mám štíhlost v genech, bla, bla, bla, každý den sním tabulku čokolády, bla, bla. Nevím, kdo tomuto blábolu může uvěřit.

Jen málo žen má opravdu extrémní štíhlost danou geneticky, protože pro ženské tělo je důležitý vyšší obsah tuku kvůli těhotenství a kojení. I tak poznáte rozdíl mezi ženou, která vypadá zdravě štíhle, a tou, která hladoví. Zdravá má možná štíhlé nohy a ruce, ale bude mít mírně zaoblené bříško, protože nehladoví. Hladovějící bude mít vychrtlé a propadlé břicho, vrásčité tělo a nahromaděný stres se projeví i v napnutých rysech tváře.



zdroj obrázku ZDE

A takhle přece nevypadá zdravé a správně vyživené tělo. Dámy, myslíte si, že vás budou muži milovat, když budete při chůzi chrastit kostmi a při sexu je budete bodat vystouplými kyčlemi? Žádného normálního heterosexuála tohle nepřitahuje. Možná, že budete dokonalé. Perfektní. Se silnou vůlí. Ale budou z vás osamělé, smutné, prázdné bytosti, kterým se vyčerpáním z hladu třesou „hůlky“ a s rozkoší natahují rakovinu do svých plic.

Nemám nic proti štíhlým ženám, které se normálně stravují. Ale stavím se proti mediálně vytvořenému ideálu krásy, který se skutečnou krásou nemá nic společného a ničí štěstí v lidských životech. 


Love
D. Doe 

( P.S. Kopanec do vosího hnízda je název nové rubriky, obsahující články, ve kterých budou kritizovat určité jevy ve společnosti, které považuji za patologické a negativní. Budu velice ráda, pokud mi do komentářů napíšete, co třeba naštvalo vás. Nebo mi můžete dát nějaký podnět na vymyšlení dalšího tématu. Děkuji.) 

2 komentáře:

  1. To je skvělej článek...plně s tebou souhlasím...snad nejlepší článek, který jsi vydala. Pokračuj Danuško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Nikčo. Musím říct, že mě to překvapuje, já jsem si naopak myslela, že není moc dobrej. Ty také!(už nemám co číst!!!):*

      Vymazat