úterý 17. ledna 2017

Knihomolská rekapitulace 2016


Zamysleli jste se někdy nad tím, kolik knížek za rok přečtete? Já ano, dokonce si s velkým nadšením vedu čtenářský deník již od čtvrté třídy ZŠ.

Obalů a notýsků, do kterých jsem zaznamenávala své zápisky, mi prošlo rukami mnoho. Kdybych měla odvyprávět charakteristiku, dějovou linku či hlavní postavy většiny děl, jež jsem "zchroustala", nevzpomněla bych si ani zaboha. Těch knih jsou stovky. Ale zato si pamatuji, jaký ve mě kniha zanechala pocit. Při některých jsem plakala, brečela a vzlykala s vášní jižanky, při jiných mi běhal mráz po zádech, o některých jsem dlouhé dny či týdny přemítala.

Rok 2016 pro mě byl z hlediska čtenářského relativně úspěšný – přečetla jsem přesně 40 knih. Některé mě velice silně zasáhly.

A z životního hlediska? Pojmenovala jsem tento rok lyricky Proměny. Mám pocit, že se proměnilo cosi ve mě uvnitř i napovrchu – po letech jsem získala šanci nadechnout se.

Kompletní seznam:

Bezchybná – Lara Chapman
Harry Potter a Kámen mudrců – J. K. Rowlingová
Harry Potter a Tajemná komnata – J. K. Rowlingová
Harry Potter a Vězen z Azkabanu - J. K. Rowlingová
Harry Potter a Fénixův řád - J. K. Rowlingová
Harry Potter a Princ dvojí krve - J. K. Rowlingová
Harry Potter a Relikvie smrti - J. K. Rowlingová
Harry Potter a Ohnivý pohár - J. K. Rowlingová
Legenda o koni z ostrova Morvona – Jenny Hughes
Prázdniny v sedle – Gill Morrell
Znovu v koňském sedle – Gill Morrell
Zima s poníky – Gill Morrell
Večerní přítel – Emma Raven
Tajemství soumraku – Emma Raven
Dunění kopyt – Pamela Kavangh
Nespoutaná duše – Angela Dorsey
Šepot v nebezpečí – Angela Dorsey
Útěk k oceánu – Sharon Siamon
Tajemství v písku – Sharon Siamon
Boj o záchranu – Sharon Siamon
Zákony ducha – Dan Millman
Manon Lescaut – Vítězslav Nezval
Krysař – Viktor Dyk
Na Větrné Hůrce – Emily Bronteová
Ostře sledované vlaky – Bohumil Hrabal
Na západní frontě klid – E. M. Remarque
Komu zvoní hrana – Ernest Hemingway
Sbohem armádo – Ernest Hemingway
Canterwillské strašidlo a jiné prózy – Oscar Wilde
Zločin a trest – F. M. Dostojevskij
Lásky a nálezy – Lenka Lanczová
Štěstí.cz aneb jak je těžké najít chlapa – Valérie Freiová
Šťáva z prostaty – Jovan Pavlovski
Panna nebo blíženec – Lenka Lanczová
Půlnoční sny – Lenka Lanczová
Vstupenka do ráje – Lenka Lanczová
Ten, kdo stojí v koutě – Stephen Chbovsky
Velký Gatsby – F. S. Fitzgerald
Lovci hlav – Jo Nesbo
Syn – Jo Nesbo

Počátek roku jsem jako každé jaro strávila v náručí Harryho Pottera, jehož ságu jsem četla tolikrát a pokaždé s láskou a stejnou chutí. Už je mi vcelku jedno, v jakém pořadí jednotlivé díly čtu, protože si je pamatuju nazpaměť.




Pokračovala jsem dívčími románky a mými milovanými knížkami o koních, které voní nostalgií a připomínají mi okamžiky, kdy jsem se cítila šťastná ve svém vlastní světě jako dítě. Ve světě fantazie, do kterého mi nikdo nevstoupí. Občas si ráda připomenu ten pocit radosti a intimity návratem do světa koní.

Co se týče maturitní četby, vybrala jsem si ze seznamu víceméně všechno, co jsem už kdysi četla. Před maturitou jsem četla jen asi dvě knížky – Manon Lescaut a Krysaře. Ráda si čtu od světových autorů to, co mě samotné padne do oka, a ne to, co mi "někdo" vnutí a vmáčkne až pod nos. Obdivuji a miluji styl Dostojevského, Nezvala a O. Wilda. Naopak u Hemingwaye, ze kterého si můj bývalý "učitel" literatury nejednou ustříkl do kalhot, jsem usínala nudou.




Na závěr roku jsem se dostala k Nesbovi, ke kterému jsem zahořela obdivem a zájmem po několika prvních přečtených slovech. Protože je INTELIGENTNÍ, INTELIGENTNÍ, INTELIGENTNÍ! A zároveň zvrácený, ďábelský, dechberoucí.


Co dechberoucího oslnilo v roce 2016 Vás?

Love
D. Doe

Žádné komentáře:

Okomentovat