pondělí 19. února 2018

Barvení vlasů alternativní cestou | Khadi čisté indigo



Přemýšlely jste někdy o tom, že si své vlasy přestanete likvidovat syntetickými barvami? Že zkusíte vystoupit z davu odbarvených dam 21. století a zkusíte vydat se alternativní cestou? Já ano, a jako správná žena činu jsem šla okamžitě do akce! Ráda bych vám dnes popovídala o této poněkud humorné zkušenosti.

Nejdříve jsem přemýšlela o henně, ale nakonec jsem usoudila, že načervenalých a zrzavých vlasů jsem si již užila dost. Půjdu tedy do hnědé barvy – či tmavě hnědé! Nejvíce se mi zamlouvaly barvy na stránkách kosmetiky khadi, z jejichž vzorníku jsem vybírala. I přes počáteční pochyby jsem nakonec poslechla hlas srdce, který mi uvnitř napovídal, po čem toužím - po indigu (a i přes zděšení mých blízkých)! Představa tajemné černovlasé indické ženy mi svůdně tančila před očima.




Barvička dorazila asi po dvou dnech od data objednání do mé domoviny. Nemohla jsem se dočkat!


Uvnitř krásně fialové krabičky se ukrýval zatavený sáček plný zeleně zabarveného prášku velice "aromatického pachu". Ovšem když se zmíněný prášek smíchal s teplou vodou, začalo to teprve nabírat pořádný grády (já blbec to nevyfotila!). Sjetá popraškem, který mi lítal do nosu, jsem míchala nevábně vyhlížející maglajz špenátového vzhledu, kterej s prominutím smrděl jako zapařenej špenát smíchanej s kejdou hospodářských zvířat. Když to uviděla moje mami, zděsila se, že prý mi tohle na hlavu matlat nebude, a kdesi cosi. Ticho, mami, a jdeme na to! 

Za vytrvalého brblání si statečná miuška navlékla rukavičky a s odvahou středověkého rytíře se vydala do boje se zelenou sračkou. Nejprve se ji pokoušela natírat na mé vlasy štětcem (jak psali v návodu). Poté jsme usoudily, že lidé, kteří píšou návody, je asi na vlastní kůži nikdy nevyzkoušeli, a pěkně mi bahýnko naplácala na hlavu rukama. Pomalu se ze mě stávalo něco mezi bahenní nestvůrou a Jožinem z bážin.

Abych v tom nebyla sama, zapojila se do mého barvení samozřejmě celá rodina. Miuška útrpně, avšak oddaně natírala, přestože neustále brblala, že se z toho smradu snad poblije (moc jí děkuji za vše, co pro mě dělá), chlupáčci vysávali to, co mi občas odpadlo z hlavy, a bratr jen nevěřícně kroutil hlavou. Poté, co miuška domazala poslední zbyteček kejdy, s úlevným vydechnutím utekla z místnosti. Nic naplat, smradu jako v hradu bylo v celým bytě a nebylo úniku. Museli jsme to jako správná rodinka společně aspoň tři hodiny vydržet – ačkoliv miláčci se tvářili nadšeně, když si sem tam něco zobli.

Povím vám, i přestože to byl porod (vymýt ten sajrajt z vlasů - téměř nemožný), výsledný efekt nabyl opravdu nádherného podoby - tu jsem ovšem mohla plně docenit až po 24 hodinách od opláchnutí, kdy jsem si směla umýt vlasy šamponem.


Indigo smyté čistou vodou


Použití přírodního barviva (ať už henny či indiga) vřele doporučuji, protože i přes ty patálie s aplikací se vám dostane bohaté odměny. Vlasy zesílily, více se leskly a zbavila jsem se těch zrzavých suchých konečků, které už mě štvaly. Vlasy získaly temný a chladný lesk (ačkoliv ne modrý jako sliboval výrobce), kterého jsem chtěla dosáhnout.


Zrzunda před nabarvením

Nabarvení indigem - výsledný efekt


Musím říct, že asi nejlepší pocit jsem získala ve chvíli, kdy jsem jela autobusem, přede mnou paní s černě odbarvenou hlavou. Svítilo na ni sluníčko a ozařovalo její a zároveň i mou kštici. V tu chvíli jsem viděla naprosto markatní rozdíl mezi umělým vzhledem její barvy a přirozeností mé. Bylo to tak zvláštní, že to asi ani nedovedu výstižně popsat. Ne, že by jí to neslušelo... Ale vnímala jsem ten rozdíl.

Rozhodně se nemusíte přírodních barviv na vlasy bát a jestli se nezaleknete pár kousků bahna, tak směle do toho!


Love
D.Doe

Žádné komentáře:

Okomentovat