pátek 1. září 2017

Milujem minule | Pryč se žalem!


"Venku je na nule, milujem minule...", zní slova z rádia během jízdy vozem. Nedá mi to, a po pár dnech mi tato slova stále duní v uších. Zadám do youtube, a hle, vyběhne Chinasky. Nejsem sice fanouškem české muziky, ale občas zaslechnu v některých písních slova, která jako by mi vypadla zrovna z mysli.

Myslím, že přehnané přemýšlení je v otázce lásky a citů zbytečné, protože pravá emoce přece nevyvěrá z mysli, nýbrž ze srdce.

Co je tím, co nás v lásce brzdí? Racionalita mysli, či iracionalita srdce? A je opravdu centrem lásky srdce?

Když jsem milovala, milovala jsem v daný okamžik naplno. Ale když to skončí, nevidím důvod, proč se dále trápit. Proč milovat minulé. Proč prožívat žal. Škoda je, když někdo přijde o život, a ne, když se s námi rozejde. Každý budeme kráčet dál po své vlastní cestě a potkáme jiné, lepší a zajímavější lidi, kteří nás budou zase provázet v dalších životních etapách.

Lásku takové síly, jakou prožívám s Rockiem a Ellie, už nikdy nezažiju. Oni totiž milují plně, oddaně a současně. Sponntáně a čistě. Co na tom, že nemají lidská těla. O to víc máme k sobě blíž. Nemusíme se o vzájemné náklonosti ujišťovat, stačí, že kráčíme vedle sebe v životě.


Čistá láska.

Stále stejně silná a stejně krásná.


Znám mnoho lidí s krvácejícími srdci, trápící se pro lásky minulé. Říkají, že jsem chladná. Že jsem moc racionální. Nemyslím si to. Emoce se má prožít v daný okamžik naplno a beze studu. Vypustit a nechat jít. Také mi krvácelo srdce. Ale trvalo to čtyři nebo pět dní. A pak jdu dál. Mám se ráda - po mnoha letech. Nechci se mučit. Jeden rychlý střih a je to pryč.


Potřebuješ prožít peklo, abys začal milovat sám sebe?


Když někoho vidíme jednou za život, můžeme si uchovat krásnou vzpomínku a prožívat štěstí z budoucího možného setkání namísto žalu. Nelitujme odchodů a ztrát. Můžeme litovat živé, kteří se báli prožít vyjímečné okamžiky v životě naplno.


Hlavu vpřed a čisté srdce především!


Jsem vlčice, která kráčí s hlavou směřující vpřed, a spaluji za sebou mosty minulosti. Minulost nebolí. Minulost dodává zkušenost a odvahu.


Love
D.Doe


6 komentářů: