středa 10. ledna 2018

Knihomolská rekapitulace 2017



S příchodem nového roku vám opět přináším souhrn všech přečtených knížek za rok 2017 – dostala jsem se k číslu 47. Původně jsem sice měla vyšší cíl, ale bohužel jsem tolik knih "spolknout" nedokázala.

Rok 2017 jsem pojmenovala alegoricky "Návrat domů", protože se pro mě nesl ve znamení vnitřního srovnání, "znovunalezení ztracené identity" a návratu k sobě sama - dovnitř do srdce. Byl také velmi důležitý kvůli změnám, které se v mém životě udály. Události v životě mě ovlivňují natolik, že si nejspíš podvědomě vybírám určité typy knih. Začala jsem preferovat knihy s výrazně gradujícím dějem oproti lyrické rozvláčnosti. Baví mě thrillery, detektivky, "severské krimi", horory a napínavé příběhy, nad kterými musí člověk přemýšlet, když je čte.

Kompletní seznam:
V lese visí anděl – Samuel Bjork
Krev na sněhu – Jo Nesbo
Netopýří muž – Jo Nesbo
Zmizelá – Gilian Flynn
Dvanáctá karta – Jeffery Deaver
Seventeen – Kenzaburó Óe
Sexuální bytosti - Kenzaburó Óe
O lidech a psech – kol. autorů
Lovec králíků – Lars Kepler
Zkurvenej příběh – Bernard Minier
Mráz - Bernard Minier
Tma - Bernard Minier
Hypnotizér – Lars Kepler
Elsyino tajemství – Camilla Lackberg
Sova – Samuel Bjork
Svědkyně ohně – Lars Kepler
Písečný muž – Lars Kepler
Kruh – Bernard Minier
Složka 64 – Jussi Adler-Olsen
Žena v kleci - Jussi Adler-Olsen
Zabijáci - Jussi Adler-Olsen
Zahrada bestií – Jeffery Deaver
Vraní dívka – Erik Axl Sund
Marco - Jussi Adler-Olsen
Hladový oheň - Erik Axl Sund
Pýthiiny rady - Erik Axl Sund
Vzkaz v láhvi - Jussi Adler-Olsen
Manželé odvedle – Shari Lapena
Sluneční bouře – Assa Larsson
Prolitá krev - Assa Larsson
Temná stezka - Assa Larsson
Bílá lvice – Henning Mankel
Ruka - Henning Mankel
Vrah bez tváře - Henning Mankel
Pyramida - Henning Mankel
Dívka v ledu – Robert Bryndza
Sedmikrásky – Kristina Ohlsson
Andělé strážní - Kristina Ohlsson
Nechtění - Kristina Ohlsson
Davidovy hvězdy - Kristina Ohlsson
Hadrový panák – Daniel Cole
Ta přede mnou – J. P. Delaney
Do vody – Paula Hawkins
Sběratel motýlů – Dot Hutchison
Oběť bez tváře – Stefan Ahnhem
Sedm minus jedna – Arne Dahl
Skládačka – John Lutz

Nejsilnější a nejintenzivnější dojmy ve mě zanechala díla V lese visí anděl, Lovec králíků, Zkurvenej příběh, Zmizelá, Manželé odvedle , Hadrový panák a Sběratel motýlů (o některých si můžete přečíst i samostatné recenze).









Nejpodivnější knihou se nejspíš stal Sběratel motýlů od Dot Hutchison, vyznačující se značnou dávkou morbidnosti, výstřednosti a extravagance. Autorce ovšem nelze upřít notná dávka fantazie a smysl pro dramatičnost.





Za uplnynulý rok jsem naprosto propadla spisovatelskému duu skrývajícímu se pod pseudonymem Lars Kepler. Rozhodně se nejedná o počtení o slabé povahy. Ale jistě každý, kdo kdy nějaký počin této dvojice četl, na něm musí cenit perfektní návaznost událostí a logickou posloupnost. U některých příběhů od jiných autorů často narážím na to, že kvůli spletitému ději a mnoha zápletkám ztrácejí hlavu a mnoho detailů zůstává nevysvětlených – nejasnosti zametou pod koberec, než aby se párali s přemýšlením. Tím ale sami svůj výtvor degradují. U Keplera jsem nikdy nenarazila na tento problém a právě tím si mě získal. Dále jsem si oblíbila i Jussiho Adlera-Olsena, i díky jeho vtipné postavě komisaře Morcka.


Fenomenální duo Lars Kepler


Jussi Adler-Olsen


Nyní kráčím vstříc novému roku a a nemohu se dočkat, jaké knižní skvosty mě ohromí (omámí) a potěší - snad mě brzy některý z nich zaujme natolik, že se na blogu objeví další samostatná recenze!

Přeji vám všem krásný rok 2018 plný zdraví, štěstí, splněných přání a mnoha schroupaných knížek.


Love
D.Doe

Žádné komentáře:

Okomentovat